
Sang, bevægelse og læring får flot modtagelse
“Man kan mærke, der er flere midler bag det her” siger en deltager om sit forløb i projektet Sang, bevægelse og læring. Projektet tilbyder en solid pakke af sanglig opkvalificering og faglig inspiration til lærere og pædagoger i folkeskolen.
Midlerne kommer fra A.P. Møller Fonden, som støtter Sangens Hus’ samarbejde med kommuner og professionshøjskoler. I det treårige projekt kan musiklærere og pædagoger vælge halv- eller helårsforløb med holdundervisning, supervision på egen skole og individuelle sangtimer. Lærerne har taget særdeles positivt imod projektet. Det første hold, som nu er i fuld gang, giver både forløbets form og indhold gode ord med på vejen i en artikel i Viden på Tværs.
Samme sted kan man også læse en uddybende artikel om projektet, som stadig har plads til at indlemme flere samarbejdende kommuner og til at optage nye kursister over de kommende to skoleår. I alt vil 340 musiklærere og pædagoger i folkeskolen kunne få faglig opkvalificering gennem Sang, bevægelse og læring.
Endelig er projektet omtalt i det seneste nummer (#10) af CXO Magasinet, som denne gang sætter fokus på fonde i Danmark, og præsenterer en række fondsstøttede projekter.
