Kommunikationsmedarbejder til Sangens Hus
Vi har brug for at styrke vores kommunikationsteam, som er i fuld gang med at synliggøre sangens betydning for samfundet.
Sangens Hus arbejder for at tage samfundsansvar gennem sang: det gør vi gennem en række konkrete projekter og ved at udbrede kendskabet til sangens betydning for den enkelte og for samfundet.
Vi arbejder med børn og voksne, elite og bredde, og nyder stor opbakning fra fonde, kommuner, staten og en lang række aktører i både kulturlivet og det øvrige samfund.
I Sangens Hus kommunikerer vi konstruktivt og peger ikke på udfordringer uden også at anvise en mulig løsning. I 2021 sætter vi fokus på sangen i sundhedsfremme, betydningen af Sangkraftcentrene og på kendskabet til Videncenter for Sang. Herudover fortæller vi løbende gode historier, nyheder og resultater fra vores kørende projekter. En del af arbejdet består også i at rekruttere deltagere til vores projekter.
I alt hvad vi laver, skal vi være bevidste om den forandring der er brug for at skabe – hvad enten det drejer sig om forældres efterspørgsel af sang eller beslutningstageres opmærksomhed på sangen som løsning.
Vi søger en specialist, som især kan løfte vores formidling inden for video, grafik og hele den digitale platform. Hvis du derudover også mestrer forskellige discipliner inden for journalistik og kommunikation vil det være et stort plus. Du skal både kunne producere indhold til vores kommunikationsplatforme, stå for vores grafiske udtryk og levendegøre kommunikationen med videoer og billeder, samtidig med at du i samarbejde med projektledere og konsulenter kan understøtte vores projekters behov for formidling og rekruttering.
Dine arbejds- og ansvarsopgaver omfatter bl.a. at:
- udvikle og producere kreativt indhold som fx billede, video og grafik
- drive vores online platforme, herunder sociale medier og hjemmesider
- bidrage til vores SoMe-strategi
- nyhedsformidle (fx via nyhedsbrev) og kommunikere Sangens Hus’ indsatser og projekter
Dine faglige kompetencer og erfaringer:
- Du har en relevant uddannelse inden for (visuel) kommunikation og har stor erfaring med Adobe pakkens programmer, herunder bl.a. InDesign og Photoshop
- Du udviser stærke evner inden for videoredigering og har øje for den gode fortælling
- Du kan på kort tid sætte dig ind i et nyt stofområde og er vant til at producere indhold til forskellige platforme og målgrupper i et højt tempo
- Du har erfaring med og evner at formidle viden og forskning på en relevant og vedkommende måde
- Du er god til at samarbejde med en mangfoldighed af samarbejdspartnere, arbejder på tværs og evner at vidensdele
Det er et plus, hvis du:
- har en vis faglighed inden for sang
- kan arbejde strategisk med sociale medier
- besidder stærke skriftlige og mundtlige evner på både dansk og engelsk
- har erfaring med WordPress
Hvem er du?
Er du holdspiller, trives med at producere indhold til vores egne platforme, samarbejde tæt med projektledere og ledelse og arbejder med lange horisonter og korte deadlines, så har du noget af det vi søger.
Hvad bliver du en del af?
Du får skrivebord på vores kontor i Herning, i samme hus som vores gode kollegaer i Den Jyske Sangskole. I Herning er vi et team på 13 engagerede mennesker med forskellige kompetencer, hvoraf én primært arbejder med kommunikation. Herudover har vi mere end 40 kollegaer spredt ud over hele landet – så vi er flittige brugere af telefon, Teams og vores biler, og det skal du også være indstillet på at være.
Vi betragter os selv som en værdidrevet kulturorganisation, og vi ser modeller, møder og Excel-ark som en nødvendig del af det arbejde, vi laver.
Hvis du bliver indkaldt til samtale, får du en opgave, som du skal løse på forhånd, og en case til selve samtalen.
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte udviklingschef Heidi Kudahl på tlf. 2757 2010 eller heidi@sangenshus.dk.
Er du interesseret?
Så mail din ansøgning med CV og relevante bilag til kontor@sangenshus.dk, så vi har den senest mandag d. 26. oktober 2020 kl. 12.00.
Vi forventer at holde samtaler primo november.